En què consisteix la Implantació de la Llei Orgànica de Protecció de Dades (LOPD) en la empresa?
1Anàlisi de l'Activitat i notificació de fitxers davant l'AEPD
- Entrevista amb els responsables del centre o empresa.
- Estudi de la informació facilitada pels responsables de la consulta a fi de determinar el nivell de compliment de la L.O. 15/1999 i del R.D. 994/199, així com identificar les possibles àrees de risc, procediments i relacions jurídiques amb tercers.
- Determinació dels diferents fitxers, de les seves finalitats i del nivell de seguretat necessari.
- Inscripció, modificació o supressió dels fitxers de la consulta davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
2Informe de Recomanacions
- Elaboració de l'Informe de Recomanacions tenint en compte els aspectes analitzats en la fase anterior.
- Preparació i redacció de les advertències o avisos legals necessaris en funció de l'activitat desenvolupada per la consulta.
- Anàlisi i revisió d'aquells contractes subscrits amb tercers en què hi hagi cessió o tractament de dades personals.
- Preparació i redacció de les clàusules contractuals requerides per als contractes subscrits amb tercers.
- Redacció de les diferents comunicacions i autoritzacions legals.
3Document de Seguretat
- Elaboració del Document de Seguretat en funció del nivell de seguretat que es necessita.
4Sessió de formació al personal
- Reunió amb els responsables de la consulta per fer lliurament de les notificacions i la documentació obligatòria per a establir les mesures a implementar, segons estableix la L.O. 15/1999.
- Formació presencial al personal de la consulta sobre les normes bàsiques relatives a la protecció de dades.
- Lliurament d'una Guia o Manual intern de Seguretat.